Více cvičit a méně jíst? Cesta ke štíhlé postavě je možná snazší, než si myslíte

Nekonečné diety, které stejně nefungují, nemají smysl a každý z nás na to dříve nebo později přijde. Co tedy dělat, když chcete dosáhnout štíhlé postavy? 

Více cvičit a méně jíst? Cesta ke štíhlé postavě je možná snazší, než si myslíte

Každý, kdo má zkušenosti s dietami jistě potvrdí, že to není žádný med. Diety a hlavně ty krátkodobé sice slibují úbytek váhy, výsledek je ovšem takový, že nabrané kilogramy se nám zase rychle vrátí a mnohdy i s dalším bonusem. Trápení, deprese a neustálé odříkání – kolotoč, který se nechce zastavit, i když se snažíme proto udělat opravdu všechno. Začarovaný kruh diet opustíte jedině tehdy, přestanete-li je držet. I přesto ale můžete zhubnout. Jak na to? 

pexels-photo-2295198

Věřte, že jídlo je dar 

V první řadě se rozlučte s dietami jako takovými a zakažte si to slovo vůbec používat. Pokud se chystáte nadbytečné kilogramy nechat v posilovně, věřte, že to také není šťastná volba. Cvičením můžete postavu zpevnit, samozřejmě i zeštíhlit a posílit, ale vždy mějte na paměti, že cvičení jako takové je pouhým doplňkem, i když také důležitým. Úspěch tví v tom, co jíte, jak často se stravujete a jak k jídlu jako takovému vlastně přistupujete. Jídlo není nutné zlo a pokušitel, který vás svádí na scestí. Jídlo je skvělý a chutný dar, díky kterému jsme šťastní a hlavně živí. Buďme díky němu i zdraví a štíhlí! 

Pár rad pro začátek 

Zkusili jste na to někdy jít trošku odborně? Určitě si hned nemusíte platit výživového poradce nebo trenéra, ale pro jistotu si alespoň zjistěte svůj index BMI https://www.bmikalkulacka.cz/. Tohle orientační číslo udává, jak na tom s váhou jste podle obecné tabulky – snadno tak upozorní na nadváhu, obezitu nebo naopak podváhu. Číslo ale není úplně nutné brát příliš vážně – je spíše orientační a stane se vám dobrým odrazovým můstkem. 

pexels-photo-2733918

Možná ani nepotřebujete držet drastické diety a jen si to namlouváte. I když ale chcete shodit jen pět kilogramů nebo až dvacet kilogramů – pomůže vám to stejné! Jídlo si užívejte, ale přemýšlejte hodně na tom, co si na talíř dáváte. Nepočítejte kalorie, ale dopřávejte si výživné a plnohodnotné jídlo plné bílkovin, vlákniny, vitamínů a minerálů. Zaměřte se na superpotraviny, o kterých se teď tak moc mluví a neváhejte maličko experimentovat. 

Když budete mít chuť, proběhněte se nebo protáhněte. Když budete mít chuť na něco dobrého, dopřejte si to, ale v malém množství! Mějte se rádi, zmenšete porce i přístup k jídlu a uvidíte, že kila půjdou dolů.