Potiskem triček se zabývali mnozí nadšenci již za socialismu. Tehdy pochopitelně neexistovalo tolik možností, jako dnes, převažoval sítotisk a v polovině osmdesátých let se na trhu objevovaly i barvy zažehlovací, jimiž se malovalo podobně, jako vodovými barvami – zrcadlově na papírovou předlohu. I přesto, že výsledky nebyly takové, jaké bychom si představovali u profesionálního potisku, plnily svůj účel zejména pro své vypovídající schopnosti. Nejdůležitější ze všeho je u reklamních triček s potiskem totiž samotný motiv – téma, které si volíme, aby oslovilo nás i kolemjdoucí.
Potisk triček je umění – tričko je jako bílé malířské plátno a tiskařská barva jako malířská paleta. Malířem samotným jste vy, protože technologie potisku textilu je jen technologie, ta pouze realizuje váš prvotní záměr. Uvědomte si tedy, že veškerý úspěch tohoto počínání záleží hlavně na vašich schopnostech být kreativní a originální. A zde se dostáváme na tenký led, protože být originální, vtipní, zábavní a poutaví, není jen tak. Pamatujte, že rozhodně neupoutáte pozornost tričkem s různými pivními texty, s bláboly o sexuálních dovednostech, drahých autech a rozličných vulgaritách, kterých je všude kolem nás plno, a pokud pozornost upoutáte, pak spíše v tom negativním duchu.
Zkuste to jinak – využijte některých uměleckých směrů a také průmyslových výrobků, kde se užitné umění uplatňuje v praxi řadu let. Kupříkladu si pozorně prohlédněte netradiční modely nástěnných hodin nebo potisků posuvných dveří vestavěných skříní, bývají tam občas opravdu zajímavé kousky.
A pokud vám schází inspirace, vydejte se do přírody, tam naleznete to nejkrásnější a nejzajímavější, co většinou nemá konkurenci. Mohou to být ovocné plody, pokojové a kvetoucí rostliny včetně lučních květů, motýli, vážky, někteří ptáci, mořští živočichové a koneckonců i nádherná přírodní, zejména horská panoramata. A kdo z vás si troufne na černobílý portrét či karikaturu, toto jistě zaujme pozornost, kdekoli se s takovým tričkem objevíte.